måndag, augusti 07, 2006

Ny gruva, nya äventyr.

Så det är alltså så här det kommer att bli.
Klockan är nu lite över åtta på kvällen och jag har just landat i soffan.
Första dagen på nya jobbet var fin, fin.
Till och med pendlingen var ok.
I alla fall idag.
Men faktum kvarstår. Jag fick sluta tidigare, tog ett tidigt tåg hem, handlade, satte igång tvättmaskinen och pratade med mormor på telefonen och vips, så är klockan åtta.
Snart dags att sova. Och snart dags att kliva upp.
Väckaren är satt till halv sex.
Måste hinna till ett möte klockan nio i morgonbitti.
Oj, oj, oj, oj, oj.
Vågar man tanka på hur det kommer kännas i november?

Men om man räknar bort tidstjuven tåget, så måste jag säga att det var en ypperlig första dag.
Jag har fått stort flådigt kontor.
En dator som fungerade (redan första dagen).
En egen telefon.
Och det bästa av allt. När jag kom dit stod en kartong med mitt namn på sig och väntade på mig. Den innehöll allt man kan önska sig i kontorsmaterial-väg.
Pennor i roliga färger, tipex, post-it lappar, hålslagare, häftapparat, ja...allt. Splirrans nytt.
Stor skillnad mot för gruvan jag jobbade i tidigare.
Dessutom fikar de tillsammans. Och äter lunch tillsammans. Och skrattar i korridorerna.
Får man göra det?
På ett väldigt twisted kind of way känns det som om jag bryter mot reglerna om jag sitter och dricker en kopp kaffe. Eller sitter och surrar i ett fikarum.
Så uppfuckad blev jag av förra stället.
Vågar nästan inte hoppas på att det här är på riktigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Passa på å NJUUUUT !! De e så där en arbetsplats ska vara !! ;D

Anonym sa...

Välkommen till den riktiga världen!
X

Anonym sa...

Hej! Känner inte dig, men har en läst din blog då och då. Gillar den och känner emellanåt igen mig väldigt väl.

Din förra arbetsplats verkar ha varit psyko och dina fd chefer helt störda. Efter en del av de saker du beskrivit tycker jag att du borde anmäla dem för trakasserier eller nåt. Yrkesinspektionen om inte facket kunde fixa det. Vilka jäkla minde games att racka ned på personalen så och förstöra deras självförtroende och självkänsla. Kändes nästan som om jag läste om nån som stannar för länge i ett misshandelsförhållande.

Hur som helst var det jättekul att läsa att du fått byta jobb och att det verkar vara ett så trevligt ställe. Tro på dig själv, gör så gott du kan och njut av vettiga medmänniskor. Lycka till!

Northern Light sa...

Tack så mycket! Att bli uppsagd från mitt förra jobb kan kanske vara bland det bästa som hänt mig. Men det är skrämmande...Man tror man är en stark person och att ingen kan sätta sig på ens huvud. Men under tillräcklig press kan även den bäste vika sig.
Man får bara hoppas att det inte satt allt för djupa spår...