måndag, maj 15, 2006

Söndag i solen.


Vilken härlig söndag det var igår. Vaknade tidigt pigg och alert. Tog en morgonspringtur och vid tolv åkte jag in till stan för att åter igen ge mig på bikiniproblemet. Det kanske var strategiskt smart att först köpa cellulitkrämen, använda den en vecka och sedan prova bikinisar. Jag ska inte säga att det var smärtfritt, men det gick bättre. Av någon outgrundlig anledning hade alla nederdelar som jag ville ha någon form av skärp. Vem fan vill ha ett skärp med ett stort spänne på sina bikinitrosor? Det blev till att ta fram saxen när jag kom hem och modifiera dem något.
Och som om glädjen över att äntligen löst bikiniproblemet inte var nog, hittade jag en fantastisk kjol också. Nu är jag redo för sommaren.

Efter ett par timmar mötte jag upp med min gamle vän Kelly och vi tog en promenad på Djurgården. Om det är någon som undrar var alla par gör på en söndag i Sthlm (dvs de som inte är på lägenhetsvisningar), kan jag rapportera att de är på Djurgården. De promenerar, ligger på filtar, picknickar, halvligger över varandra på parkbänkar...de är helt enkelt överallt.
Långa promenader kräver fikapausar, så vi gled in på Rosendals Wärdshus där jag köpte en kopp earl grey påsté för 25 spänn.
Efter ett tag började hungern pocka på så vi styrde våra steg in mot stan. Min vän som känner allt och alla i resutaurangbranchen hittade snart ett känt ansikte, så vi bänkade oss på Grodan Grev Ture. Kanske inte mina trakter, men i bland kan det vara väldigt underhållande att göra sociala studier i andra stadsdelar, särskilt när man är i goda vänners lag.
Slutsatsen blev återigen att god smak inte kan köpas för pengar.
Jag åt en mycket trevlig grönsparrissoppa med dillpesto-& prästostrulle, jungfrusallad och citronolja. Till efterätt bjöds vi på två sorters sorbé, päron och basilika.
Jag förvånas alltid hur otroligt dålig Stockholms restauranger är på vegetariska alternativ.

Mätt i magen följde jag med min vän hem och som bonusar efter en dag med henne brukar jag alltid få med mig en goodiebag hem. En liten påse med kläder hon lessnat på samt några magazines. Så även denna gång.

Overall en mycket trevlig dag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»