tisdag, maj 16, 2006

Varför får jag inte på mig dina blåjeans?

Jag har ett par jeans jag köpte i augusti 2004.
Jag köpte dem samma dag jag var nere i Sthlm på arbetsintervju för det jobb jag har nu.
Många dagar har de burits, slitits och mjukats upp och nu har de nått det stadium då jag inte riktigt vet om de kommer vara hela när jag kommer hem från en arbetsdag eller inte.
De är nu så tunna att det inte krävs mycket för att de ska spricka.
Varje dag jag tar dem på mig är lite av en chansning.
Men det är alltid lika jobbigt att erkänna att sina favoritjeans gjort sitt.
Att det är dags att slänga dem.

I morgon ska jag till Uppsala på lunch/arbetsintervju nummer två.
Då tar jag mina nya jeans.
De gamla har nog gjort sitt i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!!!
/Minty

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»