onsdag, april 05, 2006

Festivalsommar.

Dåliga nyheter. Mina planer på att spendera alla mina dagar salongsberusad verkar ha stött på hinder. Dagens medicin skriver om en studie där möss fick dricksvatten spetsat med 1 procent alkohol (vilket tydligen motsvarar 2-4 drinkar om dagen för människor), samtidigt som forskarna injicerade alla möss med mus-melanom, så att de utvecklade cancertumörer (kan det jämföras med alla jävla cigaretter folk röker på fyllan månne?) .

Det visade sig att de möss som fått alkohol fick större och nästan dubbelt så tunga tumörer jämfört med en kontrollgrupp. Tumörer hade dessutom betydligt fler blodkärl jämfört med de "nyktra" tumörerna (dvs de tumörer som uppstått hos mössen i kontrollgruppen som bara fått vanligt vatten).
Alltså;
  1. jag kanske borde lägga ner mina planer på att konstant vara salongsberusad.
  2. tydligen får man cancer av vatten också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Igår flyttade han, till London. Vi har inte kunnat släppa varandra, har lekt pojke-flicka leken sen i lördags. Följde med till Arlanda för att vinka hej då. Kändes ruskigt bekant. Hur kommer det sig att det har hänt mig två gånger i mitt ännu rätt så unga liv. Han visade en bild som han tagit med på mig med orden: "Du var bara 20 år här baby..." Aj sa jag.
X

Anonym sa...

Åh, sa Bill...
Suck, sa Bull...
/The Heartbroken