söndag, januari 15, 2006

Rory & Logan.

Då var söndagen snart över.
Känner som alltid lite panik över att måsta återvända till jobbet i morgon igen. Det är skrämmande hur fort det går, att komma tillbaks till denna negativa spiral av gnäll och suckanden över jobbet. Kan ibland känna att jag måste vara världens tråkigaste person. Att jag blir allt för fixerad vid en sak, och ägnar all min tid åt att gnälla över just denna sak. Jag vet att jag är sådan, men det är svårt att prata om positiva saker när man inte har en uppsjö av dem på gång just nu.
Jag gillar mitt internet.
Det är en bra sak i mitt liv, men känns inte som att jag kan fylla några längre diskussioner med det.
Jag gillar mina tv-serier.
Tyvärr visade kanal 5 inte en av dem ikväll. Jag satt och väntade och väntade, men Rory och Logan visade sig aldrig. Jag vet inte varför, de kanske var upptagna med annat. Sådant som pågår ute i det verkliga livet. Inte framför min tv.
Pratade med Mormor.
Pratade med Pappa.
Pratade med Mamma.
Pratade med Mamma om Mormor.
Mormor hade tagit ner alla sina julpynt. Hon sa till min Mamma, "egentligen förstår jag inte varför jag sätter upp dem. Det var ändå ingen här och hälsade på i jul".
Då får man dåligt samvete.

Inga kommentarer: