tisdag, januari 17, 2006

Blandat.

Två saker idag.
  1. Hagamannen härjar igen i Umeå. Det är så obehagligt att jag inte ens orkar skriva om det. På riktigt. Jag tror alla som bodde där under hans första vända upplevde rädslan och begränsningen av att vara tjej och ha polisen samla studenterna i universitetets aula nordica för att informera att tjejer inte skulle vara ute ensam på kvällen och inte klä sig i kiol eller högklackat. Ens liv var så begränsat av rädsla. Och nu har dåren kommit upp till ytan igen, genom att våldta och nästan döda en 51-årig kvinna. Och som inte det var nog, bet han av hennes öra.
    Tack och lov för DNA. Nu väntar vi bara på ett register.
  2. Jag har blivit besatt av ett par skor. Jag vill ha dem. Så innerligt. Och alla som känner mig vet att jag inte kommer känna lugnet förrän jag köpt dem.
    Sådan är jag.
    Svag.

Inga kommentarer: