onsdag, januari 18, 2006

Onsdags-gnäll.

Klockan är bara kvart över sju och redan har väldigt många saker dykt upp i mitt huvud och stört mig.
  1. Det är storm ute. Storm som gör att man inte kan andas ut, för stormen som blåser är starkare än min utandning och blåser genast all luft tillbaks in i lungorna igen.
  2. Snön är tillbaks.
  3. Min onsdags-jobbångest är till och med väre än min måndags-ångest.
    Det är ett tecken på att något är allvarligt fel. Jag vaknar och genast känns det som om jag håller på att drukna. Det gör jag också. I dataanalyser.
  4. Mina fötter gör fortfarande sjukt ont. Tror jag måste ansöka om att amputera bort dem.
  5. Läser Tidningen Ångermanland där smittskyddsläkare Hans Boman kommenterat att antalet klamydiafall minskat i Västernorrland. Citat: "Klamydia som det största smittskyddsproblemet i Västernorrland, större än mer spektakulära hot som fågelinfluensa och hiv."
    Ja, inte fan var det väl någon som trodde att det största hotet var fågelinfluensan.

Gud så stingslig jag är idag. Trött, gnällig och väldigt lätt irriterad. Jag lider med mina arbetskamrater som måste stå ut med mig idag.

Inga kommentarer: