söndag, oktober 23, 2005

Uppsala.


Åkte till Uppsala i helgen för att hälsa på en vän. Och det är så roligt att åka iväg, men jag blir alltid så låg när jag ska åka tillbaks. Det är som att mitt liv känns ok så länge jag bara lever i min lilla bubbla.
Vaknar, äter frukost, åker till jobbet, åker och tränar, somnar.
Men när jag åker iväg och helt plötsligt få ta del i en annan människas liv, leva i dennes sfär och se pojkvän, vänner och arbetskollegor, blir jag så plågsamt medveten om vad som saknas i mitt liv. Jag saknar så relationer...Och då menar jag verkliga relationer, sådana som innehåller toppar och dalar. Inte de relationer som bara finns i mitt huvud. De har också toppar och dalar, men de är inte verkliga.
De är sammanflätade av mina spöken och drömmar av vad som kunde ha hänt.
De är bara på låtsas.
De är rätt tragiskt att de enda relationer jag har är påhittade i mitt huvud.

Dagens låt:
Christian Kjellvander - Dreadful, Isn't It

Inga kommentarer: