måndag, oktober 24, 2005

Brev till SL.

Hej SL.
I söndags morse när jag stod på centralen och väntade på mitt tunnelbanetåg stod en städare från Connex också på perrongen. Tåget mot Norsborg kom och passerade, utan att något hände. Mitt tåg mot Fruängen kom och jag gick in. Alldeles bakom mig följde städaren och när jag tittar på sittgruppen bredvid där jag satt mig, är det fullt med utstrött spån där, nästan som sågspån. Likadant spån som städaren bär med sig i sin påse.
Jag antog att någon överförfriskad person vomerat där.
Jag blev då väldigt nyfiken på hur kommunikationen fungerade.
Vem hade strött ut spånet där i första ställe? Var det samma städare som stod på perrongen och väntade? Var det någon annan? Hur visste städaren på perrongen vilket tåg han skulle kliva på? Och hur visste han i vilken vagn spånet låg? Vad hände med spånet efteråt? Sopade han ner det på spåret? Mitt tåg lämnade perrongen så jag hann inte se vad som hände efter att städaren klivit av. Finns det en central som synkroniserar städarna?
Med vänliga hälsningar


Ditt e-brev till SL måndagen den 24 oktober 2005 kl 08:57 har skickats iväg!Tack för dina synpunkter! Det här är ett automatiskt svar som bekräftar att ditt e-brev har kommit fram. Brevet kommer att registreras.Vänlig hälsning,SL.

Inga kommentarer: