torsdag, maj 11, 2006

Den här jävla stan!

Åkte in till stan efter jobbet för att ge mig på det omöjliga, att köpa en bikini. Redan där borde jag förstått att allt skulle vara för jävligt.
På vägen in tog batteriet slut i ipoden. Tecken ett. Jag klarar inte av att åka kommunalt och samtidigt behöva lyssna på alla satans idioter som pratar och tjatar om idiotiska saker. Kände hur jag surnade till allt mer.
Tog mig genom trängseln från pendeltågen till Åhléns där jag grabbade tag i ett par bikinisar och gick in i provhytten. Åh my holy god vilket trauma.
Note to oneself: spring många mil till samt grunda innan Smitta-premiären.
Hängde tillbaks allihop och gick raskt där ifrån.
Stod bredvid Helge Skoog vid blinkljusen. Han såg lika less och irriterad ut som jag. Jag svängde in på Debenhams och han fortsatte Drottninggatan rakt fram. Inne på Debenhems spelades musik på välidgt hög volym. Musik a la crazy-findlandsfärja-party.
Det visade sig att det var Megaday på Debenhams.
Vad fan är Megaday? Är det en högtid? Finns den i någon kalender?
Folk var i alla fall som tokiga pga Megaday.
Det visade sig att Megaday innebar 25% rabatt på allt i hela varuhuset. Och finns det något som gör folk galna så är det rabatt.
Fort ut från Debenhams.
Tog mig igenom alla vettiga affärer samtidigt som jag kryssade mellan alla idioter. Varför måste folk gå så långsamt?
På min väg mot gallerian genade jag över plattan och vad jag aldrig kan förstå är dessa jävla pundare. Om du ska göra knarkaffärer, for christ's sake välj en plats som inte myllrar av poliser eller civila spanare. Det är samma visa varje gång jag genar över det där hell hole't, någon jävla lirare som tappar ut sinna kanyler framför mig i något taffligt försök att göra en "diskret" överlämning till pundare nummer två. Jävla idioter.
Och alltid har de de där ljusblå knarkarjeansen. Det slår aldrig fel. Det är fan enklaste sättet att spota en pundare. Knarkarjeans.
Och som om inte det var nog pågick givetvis någon jävla demonstration om att befria något land eller om de stackars flyktingbarnen. Om ni ändå ska tala i megafonen och väljer att ta det på svenska, då kan ni väl välja någon som faktiskt kan prata och bli förstådd. Annars är det rätt meningslöst att skrika ut ett budskap som ingen förstår.
Tog mig genom en helvetisk överfylld, trång gång till gallerian.
Ingen bikini där heller.
Gav tillslut upp och med en blodsockernivå på botten tog jag mig till tunnelbanan.
Givetvis så är det banarbete på min linje, så alla tåg stannar i lijeholmen och ersätts där av bussar.
Överfulla, jävligt varma, trånga-stå-packade-som-sillar bussar.
När jag väl kom hem så var det med toapatter, messmör, hårdbröd och en cellulitkräm för 220 spänn. Icke godkänt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»