lördag, april 01, 2006

Roligare när man är två.

Vi stövlar ut ur taxin, jag slänger åt taxichauffören ett par sedlar, tänker att det är jämnt och sedan är vi hemma. Kommer in, börjar knapra i mig resterna av chilinötterna som står på mitt vardagsrumsbord. Klockan är tre halv fyra någon gång.
Jag är inte nykter, inte min vän heller och efter en tids snurrande så bäddar jag åt henne i soffan och kryper själv ner i min säng. Vi somnar nog rätt fort.
Sedan.
Pling.
Klockan är halv sex och jag är klarvaken.
Försöker intala mig att jag för fan var ute igår och borde vara trött, borde somna om.
Går inte.
Kliver upp, vandrar runt i lägenheten och ser min vän sova.
Avundsjuka.
Insomnia.
Dårskap.
Stress.
Tar mitt täcke och lägger mig i hennes fotände.
Ligger där ett tag.
Sedan somnar jag.
Och sover tungt och tryggt.
Jag sover aldrig så bra som när jag inte är ensam.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Xerox gillar inte heller att vara själv... men har avstyrt kvällens visit, skönt, ska nog hänga med den föredetta pojkvännens föredetta arbetskamraters flickvänner i stället! Bra mening va?!

Anonym sa...

...föresten vill jag ganska gärna hångla med en popstar...

Anonym sa...

Hångla, ja tack! Också en sak som går bättre om man är två...
/T. Heartbreaker

Anonym sa...

Älsklingar! The butcher, baker and candlemake är åter.... Vi ses snart i Götet!