tisdag, februari 21, 2006

Men först ska stockholmarna få sitt.

En sak som driver mig till vansinne är det oranga kuvertet.
Jag är 28 år.
Innan jag nått pensionsåldern kommer systemet vara så omgjort och alla pengar så spenderade på 40-talisterna att jag inte kommer att kunna få ut någon pension.
Ändå envisas de med att skicka det här satans kuvertet år efter år efter år.
De skulle kunna spara en hel regnskog på allt papper de kommer att skicka ut till mig.
Skulle man bara inte kunna skicka ut kuvertet till de som fyllt 50 och uppåt.
De bryr sig.
Det gör inte jag.
I alla fall inte om den allmänna pensionen.
Jag ska spara privat.
Njuta la dolce vita.
Jag ska vara en av de där Lasse-Holm-bruna gamlingarna med blå/lila hår som bor större delen av året på Mallorca eller något annat gamling-vänligt ställe.
Någonstans där det inte finns så mycket kullersten så att rullatorn inte fastnar.

Inga kommentarer: