fredag, februari 24, 2006

Glossy.


Jag har blivit en riktig sucker för smink och andra produkter på sista tiden.
Ju mer jag jobbar och stressar, ju mer rynk-krämer köper jag.
Idag när jag var inne i stan och egentligen bara skulle köpa de två böckerna (Gregorius och Lasermannen) på bokrean...Så kom jag på att jag behövde köpa en ny maskara. Gick in på Hennes mitt emot Åhlens, skulle just ta min maskara när jag såg kön. Ett 20 pers lång tåg ringlade sig igenom hela affären.
Sthlm. Löning. Fredag.
Nej.

Gick till Debenhams istället. Mycket mindre folk och istället mycket utrymme till att botanisera bland alla saker. Och där stod den.
Freeze 24-7 PlumpLips Lip Plumper and Gloss.

"Lips get a gloss and moisturizer that increases circulation to pump and plump, while leaving them stunningly beautiful.
Simply apply and it goes to work.
You’ll get full, buttery lips in a matter of minutes.
Mature lips will appear more youthful.
Thin lips, fuller and more sensual.
Fine lines and wrinkles are visibly reduced and natural lip color ignited. All without a drop of drying or irritation.
The Benefits: Plumps, glosses, and moisturizes lips.
Amplifies and enhances natural lip color.
Mature lips appear more youthful and flirty.
Thin lips, fuller and more sensual.
Will not burn or irritate lips.
Simple to use with results in seconds.
Lips appear naturally glossy and moisture-rich.
Use it alone as a gloss or under a gloss or lipstick once absorbed."

Ni förstår ju att jag var fast.
Ännu en produkt som motverkar åldersläpp.
Jag vet inte vad en åldersläpp är, men en gång köpte jag ett gloss som skulle motverka åldersläpp och ända sedan dess har jag varit livrädd att drabbas av det.
Åldersläpp.
Det låter fruktansvärt.
men dum som jag är betalade jag 395 spänn för ett lipgloss.
Allt för att inte drabbas av åldersläpp.

Inga kommentarer: