lördag, februari 11, 2006

Dubbel panikdröm.

Drömmer att jag går över en järnvägsbro med en arbeskamrat. Hela bron är gjord av galler. Jätte hög och jätte lång. Den går över land och över vatten.
Av någon anledning måste vi skynda oss över denna innan tåget kommer.
Jag är jätte rädd. För tåget och för höjden.
Under tiden jag görsöker ta mig över bron fipplar jag på min mobiltelefon.
Råkar få upp ett nummer på en kille jag känner lite, men aldrig skulle ringa. Han är vän med alla andra jag aldrig heller skulle ringa.
När jag ska trycka bort det nummret råkar jag istället trycka på ring upp knappen.
Jag får panik och skyndar mig att trycka bort samtalet.
Ångesten kommer krypande. Tänk om han går in på Hitta.se och ser att jag ringt?!!
Plötsligt ser jag att det ringer på min mobil. Det är han som ringer upp.
Jag får panik.

Då vaknar jag.

Inga kommentarer: