fredag, december 09, 2005

Ny dag.

Går ner i gruvan ca 07.05. Det är mörkt ute, mörkt inne, mörkt ta mig fan överallt.
Jag vill ha sommar nu. Sommar och sol. Öl och chilinötter. Livet är mycket roligare då.
Istället traskar man med blöta kläder och trött kropp in på det här stället. Går in på lab, tänder julljusstaken och sätter på radion i hopp om att sprida lite ljus och munterhet i tillvaron.
Går in på mitt rum, sätter mig vid datorn och inser att jag borde kolla mina mail. Kollade inte av jobbmailen på hela dagen igår. Det är för att det bara kommer skit där. Antingen spam "would you like to enlarge your penis?" No! I do NOT want to enlarge my penis because I do not have one!!! Och no! I do not want to by V_I_A_G_R_A or how you like to spell it so it wont get caught in my spam filter.
Eller så är det skit mail från kunder eller företagsledning som vill att jag ska göra en massa saker.
Jag blir så trött.
Därför har min lösning varit att inte kolla av mailen så ofta. Syns det inte så finns det inte, eller?
"Förlåt, jag såg inte ditt mail, jag hade fullt upp med att leka struts."

1 kommentar:

Anonym sa...

informativ länk, man tackar!