fredag, december 02, 2005

Igår.

Trotsade regn och isbana för att ta mig till södra teatern igår och se Christian Kjellvander spela.
Faktum att det var Christian och med fantastiska platser rakt framför scenen för förutsättningarna för en toppen kväll rätt bra.
Men.
När man går på konsert med en person som bara kommenterar det negativa. Ser och hör det dåliga i alla låtar...blir det inte helt avslappnat.
Av någon anledning tar jag det på mitt ansvar att konserten inte blivit den upplevelse man hoppats på. Som att det är mitt fel. Jag gör samma sak med biofilmer. Om sällskapet inte gillar filmen, vill jag nästan be omförlåtelse för att jag tagit med denna.

Det var ju faktiskt inte så att jag tvingade med henne. Hon visste vad hon gav sig in på...Men ändå.
Varje låt där man kunde höra ett litet missmatch eller att någon ton var fel, så gnällde hon.
Sedan var det gnäll över att han bara spelade låtar från sitt nya album...Vad trodde hon? När han faktiskt är ute och turnerar just med det, sitt nya album...
Sedan var det jobbigt att paret framför satt och grovhånglade hela konserten igenom.
Och tog kort.
Och när vi skulle åka hem så var det 13min till tunnelbanan. Och då var det ännu en sak att lägga till listan över negativa saker med den kvällen. När det faktiskt gick att ta den andra linjen som gick om 2 min. Men då hade hon varit tvungen att gå 7 miinuter för att komma hem.

Jag, jag tog den tidigare tunnelbanan. Jag ville hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll ska jag på konsert med I´m from Barcelona! Ska bli skitkul. Det går inte att köpa några skivor med bandet. Var har du hittat de fyra låtarna som finns med på blandbandet? är det månne på det världsomspännande nätverket Internet? Eller har du några heta kontakter?
Minty

Anonym sa...

Det har gått att beställa den fantastiska EPn från deras hemsida www.imfrombarcelona.com
Men för tillfället är den slutsåld.
Jag skulle inte öppet erkänna att jag fått dem från det världsomspännande nätverket internet...Men jag har vänner som säger att EPn går att få tag på där...
/T. Heartbreaker

Anonym sa...

Var ju på konsert med I´m from Barcelona i fredags. Hur bra som hellst! I sista låten sjöng vi alla med i låten "Det var bältroos, Det var bältroos.

Igår var jag hos farbror doktorn för att fråga lite om de underliga utslagen på min arm - Det var bältroos. Gick ut från akuten och försökte dölja ett fånigt leende..
/Minty