fredag, december 23, 2005

Dan före dopparedan.

Dagen innan julafton.
Sitter bredvid en nypyntad julgran och under ligger julklappar.
Jag älskar paket. Både att leta, köpa, slå in klappar...men självklart också att få öppna dem. Igår kom min lillebror hem med ett stort paket som var till mig. Det är stort och fyrkantigt. Jag har inte vågat ta upp och skaka/klämma på det än...för jag är rädd att jag ska lista ut vad det är. Jag är nämligen väldigt bra på sånt.
Igår kväll slog jag in en massa paket. Jag hade en liten del kvar att köpa till brors klapp innan jag kunde slå in den. Åkte till härnö hallen och köpte de sista beståndsdelarna, sedan började jag pyssla. Hoppas han kommer gilla den, det är lite av en skämt klapp, men en skämtklapp för 700 spänn. Jag har en tendens att löpa amok när det kommer till brors julklappar.

Det bästa jag vet så här kring jul, är när jag vaknar på morgonen, tidigt, före alla andra, kliver upp och går fram och tänder julgranen. Plötsligt blir det ljust och vackert, glittrigt och rött av alla pomlor.
Tv visar tecknat, svanprinsessan och jag älskar att vara ledig så jag kan ligga nedbäddad i soffan och se på tv.
Pappa kommer upp, äter frukost och det luktar julskinka.
Det är jul!

Topp jul just nu:
  1. Julgranen
  2. Julskinkan (trots att jag är vegetarian och inte äter någon)
  3. Julpysslet
  4. Julklapparna
  5. Julgodiset

Inga kommentarer: