onsdag, december 14, 2005

Cha-ching!!! Del II.

Jag älskar dig min money-making-guldkalv till lägenhet!!!

Så igår blev det klart. Vuxenprojektet jag ägnat mig åt den senaste veckan.
Liksom resten av Sverigens bostadsrättsinnehavare spred sig paniken inom mig varje gång Expressen eller Aftonbladet skyltade med sina löp "Räntan chockhöjs" "Ränte chock att vänta nästa år". Så vad göra? Ringa pappa i panik. Efter ett litet familjeråd, kom vi fram till att det bästa vore nog att ringa banken (vi är inte dumma vi i min familj!!!).
Ringde banken, försökte prata om saker jag inte vet något om samtidigt som jag ville få dem att förstå vad det egentligen var jag ville. En inte helt lätt kombination.
Då jag har mina bostadslån i Härnta och de inte har någon koll på bostadsmarknaden i Sthlm, annat än att den "inte är som hemma", så krävde de en värdering.

Snabbt som attan kallades min mäklare, Mäklar-Willy in, för att värdera min läga.
Tio månader senare var den värd 165 000 kr mer än vad jag gav för den.
Helt ok. Jag är nöjd ($$$).

Kontaktade banken igen för att göra om mina bostadslån. Hej då topplån, välkommen lån med bunden ränta. Och det är då hon säger det...Du vill inte låna upp lite? Du kanske har något studielån du vill lösa in?

Halleluja! Halleluja! Halleluja. Halleluja. Halle-e-lu-ja!

I love you mr "money-making-guldkalv till lägenhet!!!". I want to merry you "money-making-guldkalv till lägenhet!!!".

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får grattulera!!