onsdag, oktober 12, 2005

Hypokondri tråden.

Har haft ont i huvudet i snart fyra veckor.
Det är en ny sorts huvudvärk. Inte den klassiska kniv-bakom-vänster-öga-migränen, utan en helt ny smärta. Nu sitter värken helt plötsligt på höger sida. Fast uppe på huvudet. Som en mössa. Men en mössa som bara sitter på höger sida av huvudet.
Har börjat fundera i hjärntumör banor. Eller bristande blodkärl i hjärnan.
Fast jag tror det hela går att förklara med stress.
Fick en blackout i förrgår. Åkte in till stan och skulle till Åhléns. Brukar alltid gå samma väg, markplan, dit.
Men så plötsligt var det som att jag vaknade upp efter ett svart töcken och fann mig irrandes nere i tunnelbanan, och jag har ingen aning hur jag kom dit. Ja, jag vet ju hur man hittar dit, men jag har aldrig tagit den vägen till Åhléns, mycket på grund av att det inte direkt är en väg till Åhléns.
Jag kommer ihåg hur jag läste om en man som var på väg att bli utbränd, som en dag på väg hem från jobbet sträckte sig för att plinga på bussen, så han kunde kliva av på sin hållplats.
Det var bara det att han satt i sin bil.

Dårskapen är nära nu.

Inga kommentarer: