fredag, oktober 07, 2005

Giddy up Jolly Jumper!


Jag har hittat mitt drömyrke. Och det finns till och med kurser att gå för att nå dit. Jag måste bara skrapa ihop lite stålars så jag kan åka till Australien. Jag ska bli cowgirl. Jag ska gå en kurs och lära mig sadla hästar, mjölka kor och kasta lasso. Ja till och med sätta upp stängsel. Det är sånt man gör som cowgirl.
På dagarna ska jag driva boskap, färdas mil på hästryggen och bli smutsig. Om kvällarna ska jag sitta vid lägerelden, drickandes öl i eldens sken. Laga vita böner i någon skitig panna medan ett munspel ljuder från någonstans i bakgrunden.
Ja…Det blir bra. Jag tror jag ska lämna labbet för Australiens vidder. För hästarna och för lägerelden. Kanske kan jag träffa mig en tuff cowboy där också. Någon jag kan rida iväg i solnedgången med. Allt medan musiken ljuder och eftertexterna börjar rulla.

Inga kommentarer: