onsdag, oktober 05, 2005

Fruktdrinkar är det nya ölet.

Hade en helt fantastisk kväll igår. Gick först och tränade yoga med min vän Theresia. Det var så roligt och jag kände mig så stark och vig. Det var i och för sig bara andra gången, så jag har förhoppningar om att bli bättre, men Åh, så roligt det är.
Har kanske inte fått jätte koll på den där andningen, försök själv väsa som en orm långt bak i halsen medan ni andas med näsan och har huvud i golvet och alla ben i taket. ..
Efter yogan var vi båda så uppfyllda av sundhet och lycka, att det inte riktigt gick att åka hem. Teresia var sugen på juice, så vi stövlade in på en bar i våra svettiga joggingbrallor och började beställa fruktdrink efter fruktdrink.
Theresia är även hungrig, så hon beställer in soppa och får på köpet ett ostron. Enbart detta lilla ostron blir till en upplevelse, då varken hon eller jag ätit ostron förr.
Efter ett tag kommer hennes pojkvän och en vän till honom förbi. Vi fortsätter till deras smått undrande blickar att hälla i oss fruktdrinkar, medan de lite mer normalt håller sig till alkohol. Efter en stund kommer Theresia på att hon är hungrig, igen. Och beställer in ännu mer mat. Vännen gör henne sällskap och beställer in en massa ostron och Theresia är helt hög av all frukt, så hon sitter bara och skrattar, och skrattar, och skrattar.
Och jag bara njuter av att få sitta i en stimmig bar, bland upp-piffade människor, i mysbyxor, drickandes fruktdrinkar.

Inga kommentarer: