torsdag, oktober 27, 2005

Ebba von Sydow-tråden.

Åkte in till stan igår för en liten shopping spree.
Min parad gren i sport sammanhang brukar vara shopping, men igår var jag inte med i matchen.
Först på listan stod vinterskor.
Jag tror jag gick i alla skoaffärer inom Sthlms tullar, men inte fan hittade jag några skor jag ville ha. Närmast kom ett par barnskor som jag faktiskt kunde ha nu sedan mina fötter mirakulöst krymt till storlek 35-36. Fördelen med barnskor är att de är mycket billigare än vuxenskor. De här kostade 260 kr.
Jag fattar inte varför jag inte köpte dem "bara för att de var så billiga". Så skulle den gamla jag resonerat.
Men det gjore jag inte.
Jag hittade även något som skulle kunna beskrivas som scoterkängor. De tilltalade mig på något konstigt vis. Men...hade jag bott kvar i norrland kanske jag hade köpt dem...men här kändes de lite märkliga.

Nästa gren var inhandlandet av en yoga matta. Gick på sportaffär ett. Där fanns rosa och ljusblå mattor. Gick på affär två och tre...samma utbud. Det verkar som trenden inom yogamattor just nu är rosa för er som är intresserade.
Medan jag ändå var inne i sportaffären passadejag på att köpa mig ett par nya tränigsbyxor. Träningskläder är väl de plagg jag använder mest just nu, så det kändes som en bra investering.

Nästa sak på inköpslistan var tråkiga, dyra saker som mascara, hudlotion och hårprodukter...Pengarna bara försvinner för saker som mer känns som "nödvändiga" är roliga.
I min jakt på den ultimata hårinpaktningen som skulle råda bot på frizzet som satta in i mitt hår sekunden vintern kom till stan, hamnade jag nere i PUB huset. Ett ställe jag aldrig är på, men helt plötsligt hade jag alla hårvårdsprudukter i hela världen framför mig och en liten brutta framför mig som undrade om jag ville ha hjälp.
Jag sa att jag behövde ett dunder medel och hon började sitt försäljar snack. Ett tag senare hade jag blivit på lurad inte bara en hårinpackning som jag ursprungligen ville ha, utan även ett shampoo för multum med pengar. Sådan är jag, en sucker för "erbjudanden".
Jag vet inte om det var ödet eller vad, men när jag höjer blicken från min påse med hårvårdsprodukter har jag plötsligt en sportaffär framför mig. Yogamatta!
Jag går in, och när jag står där framför yoga mattorna kommer en väldigt söt yngling till expedit fram och frågar om jag behöver hjälp. Jag förklarar mitt problem med alla rosa yogamattor och han drar lite försäljningssnack angående yogamattor och jag köper givetvis en.
En mörk blå/grå nike matta. Hade jag köpt casall mattan hade jag fått en snygg väska att förvara mattan i, men det kändes lite overkill just då. Dessutom hade casall mattan inte lika snygg färg och sådant vet ju alla är det viktigaste när man köper en sak.

Efter detta var jag rätt trött efter en tretimmars tur bland folk och trängsel. Gjorde ett sista försök att hitta vinterskor, men insåg snart att jag var tvungen att ge upp.
För tunga påsar och för dåligt utbud av snygga skor.
Gick på hemköp och köpte flingor och åkte sedan hem.
Utan vinterskor men med allt annat.
Men på något sätt känns det som en misslyckad shoppingtur. Som om jag inte hade något flyt i att göra av med pengar.
Det är de där satans skornas fel!

Inga kommentarer: